Sovdag

Freja piggnade till snabbt efter fredagen. Själv blev jag kanondålig på lördagen. Låg däckad hela dan. Söndagen, bättre. Natten till måndag, feber. Ringde förskolan och frågade om de kunde ta Freja en stund ändå. Givetvis inga problem alls. Men 20 i 12 ringde de och sa att Freja var så ledsen. Mammahjärtat dog lite. Freja är oftast glad på förskolan.

Inte bästa dagen idag med andra ord. Sovit halva dagen med feber och var oerhört tacksam att Freja just idag var glad och väldigt lugn. Såna här dagar är jag så tacksam för barnappar på mobilen och bra inspelade barnprogram på tv-boxen.

När jag får minsta lilla feber så blir jag jättedålig direkt. Jag skulle inte klara av att ta hand om Freja om jag har över 38,5 grader. Hur gör folk? Har iaf fått förklaringen till varför jag alltid blir så dålig under förkylningar. Jag är ett gränsfall när det kommer till astma. Så blir sämre än jag skulle blivit om jag inte hade stor risk för astma. Bricanyl används flitigt nu.

Hoppas på en frisk dag imorgon. Avskyr verkligen att vara sjuk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0