Mönsterkonstruktion

Det är rätt härligt. Varannan onsdag börjar jag inte förän lunchtid. Freja tycks ju inte vilja anamma sovmorgon förvisso men vi tar det lugnt och bara slappar. 




Igår provade jag mitt nya "mönsterpapper". Byggplast! Så bra alltså. Man ser mönstren mycket lättare och inte nog med det. Saxen bara glider igenom. Man kan i stort sett låta den glida runt mönstren. Plötsligt blev det kul att rita mönster. Jag har ju inte tyckt att det har varit så kul bit av sömnaden men nu var det så smidigt. 

Byggplast hittar man hos byggvaruhusen. Jag hittade mitt på cheapy (för 179kr om jag minns rätt). Det finns även på biltema och byggmax. Det ska vara tunn transparent plast. Min är  0,1 mm tunn/tjock. Tycker den var alldeles lagom tjock. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0