Nyttiga små snickers

Försöker åter komma tillbaka till livet med nyttig kost och lagom med träning. Är en sån där hopplös pms-tjej som får extrema cravings efter salt och sött så det är inte särskilt lätt. Men försöker tänka att en nyttig måltid är bättre än en onyttig.  Så ikväll har jag tränat ett hårt hemmapass (styrketräning) och ätit bra men också unnat mig smaskiga små, trot eller ej men, hyfsat nyttiga snickers.


Recept för ca 9-10 st. 
50 g mörk choklad
1/4 dl jordnötter
1/4 dl jordnötssmör
Lite stevia

Smält chokladen i vattenbad. 
Hacka jordnötterna grovt.
Smält jordnötssmöret tillsammans med jordnötterna på låg värme i en kastrull. 
Blanda ner lite stevia (jag tog en nypa bara och kunde nog eg struntat i det. 
Häll lite av chokladen i botten på små formar, ex knäckformar. Lägg på lite av jordnötsblandningen, häll på lite choklad över. In med dem i frysen. De behöver inte Tinas innan de äts utan ät dem direkt från frysen. 

Dessa små läckerbitarna är rätt mäktiga så man behöver verkligen inte många gör att bli nöjd. Perfekt när man vill unna sig något gott. 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Låter gott!! Måste testas!! Hälsningar från ett snöigt Stöten. Kram

Svar: Åh nu blir jag lite avis. ☺️🏂

Prova! Supergott! Man bör kanske ha osaltade jordnötter egentligen men hade inga sådana hemma så fick bli saltade. Man äter å andra sidan så få så det gör varken från eller till.
Josefine Johnsson

2014-02-02 @ 20:11:01
URL: http://ellva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0