Älskade katter

 

Jag pratar inte så mycket om mina katter. Men de finns här och de är mina ögonstenar och älsklingar. Senaste dagarna har jag varit så otroligt orolig för Ester. Upptäckte i helgen att hennes ena hörntand lossnat och bara hängde kvar som något bihang. Var en lång väntan innan man kunde få tag på veterinär. Fick komma in direkt igår men i varberg kunde inget göras pga andra akutare fall och semestrar etc. Men tack och lov så har de en till klinik nära oss så fick åka dit idag. Tanden drogs ut på två sekunder, narkos var inte behövligt och vi fick en slags rengörande lösning till henne och smärtstillande fick vi med oss igår. 
. Förklaringen som veterinären hade var att det trodligvis blivit en fraktur på tanden. Hon var så otroligt duktig och snäll när vi var inne. Stolt matte! 

Nu 3 timmar senare är hon mycket piggar och mer nöjd med tillvaron än på ett bra tag. Jag trodde verkligen att detta var jätteilla och att vi skulle få operera en massa. Man glömmer lätt vilka fantastiska människor som jobbar inom djurvården. De är klippor! 
 
Är oerhört tacksam att min lilla Ester är på bättringsvägen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0